Fenomenet "matkoma"

Nu är allt julpynt uppe. En dag för tidigt men vem bryr sig lixom :) Jag njuter iallafall, det är så fint och juligt här hemma nu :D Älskar verkligen julen! Det enda som fattas nu är granen men den kommer ju upp om några veckor den med! Längtar efter julmaten med. Fy vad gott! :D Bilder på allt kommer väl komma upp om någon dag eller två förhoppningsvis, när jag orkar.. För det orkar jag inte just nu, varför står längre ner i texten! ;)

Ikväll har det blivit finmiddag här hemma. Blev bakpotatis med kallsås, fyllda lövbiffar och pepparsås och sallad. :D Det var sååå enormt gott och man åt såklart upp allting. Så just nu ligger jag i matkoma här i soffan och slöglor lite på tv. Härligt värre!! ;D

Senare ikväll blir det att kolla på Avatar, tror det kommer bli fjärde gången vi ser den nu. Men hittade en extended cut. Så blev sugen på att se filmen en gång till. Dessutom har vi hemmabio nu vilket  vi inte haft de andra gångerna. Det kommer bli nice. Och till filmen blir det Godis och ostbågar. Kommer bli ytterliggare en koma sen antagligen. ;)


För er som inte vet vad matkoma är så kommer en bra beskrivning här ;)  :
''Skämtsam benämning på det hälsotillstånd som infinner sig efter man har ätit ohälsosamt mycket mat och nästan somnar.''





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback