Hejdå påsk!

Nu under påsken ligger alla bloggar still. Förmodligen har alla varit bortresta eller liknande och firat påsk med nära och kära. Själv åkte jag och Felix till hans mormor och morfar i Tranås och spenderade lördagen och söndagen där tillsammans med dom, hans föräldrar och syster samt hans morbror med flickvän. :) Det var himla trevligt och god mat och fika. På lördagen umgicks vi och gick några promenader och spelade lite boule ute i solen. Och på lördagen åkte vi och tittade på badplatsen som de har där, och himmel så fint det var. Det var utsikt på sommen vart man än vända sig, nu tog jag inga bilder dock. :( Däremot tog jag en bild på när vi promenarade. :)


Igår åkte jag även till Kisa strax efter jag kommit hem från Tranås. Blev att hälsa på min familj lite med. Super trevligt det också såklart och jag spenderade kvällen men att kolla på nära bröderna mina spelade tvspel/dataspel. Kul va?! Fick ju inte vara med och spela... ;D Idag så åkte jag hem från kisa, fick med mig massa krukor och köpte jord och lite frön idag så ni kan ju gissa vad jag pysslade med när jag kom hem! Just det! Planterade för fullt ute på balkongen. :D Planterade smultronplantor(tror jag, antingen smultron eller jordgubbar), krasse och sist men inte minst paprika. Ska bli spännande och se om det tar sig och börjar växa.






Simba gjorde mig även sällskap ute på balkongen när jag planterade på för fullt. Mysig kisse det där. :)

Annars idag har vi inte gjort så mycket. Lagade supergod mat idag. Blev karré med klyft och tzatsiki och het bea-sås. Så sjukt gott. Speciellt klyftpotatisen, den bara smälte i munnen. :D Sen blev det att kolla på tv och äta påskgodis och chips & dip. Fett onyttigt men imorgon börjar nyttiga perioden och ska börja träna mig fin inför sommaren. :) Ska trampa på min crosstrainer och äta mer grönt har jag bestämt, ska få bort det sista kilot som jag gick upp och förhoppningsvis gå ner två till! Då är jag nog nöjd, får vi hoppas ;)


Nu ska jag göra mig redo för sängen för imorgon börjar praktiken igen.
Godnatt!!:)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback