IKEA & Ikano!

Åh vad jag älskar reor! Har länge sagt till min själv(och alla andra) att det är dags att förnya garderoben lite. Så idag tog jag äntligen tag i det och ansträngde mig. Hittade det mesta som jag var ute efter och har faktiskt pengar över :) För 495 kr blev det två linnen och en mascara från H&M som var på rea. Sen ett par jeans och ett par lårkorta leggins med spets från Cubus. :) För pengarna som blev över kommer jag nog köpa några långa linnen/tunikor som jag kan ha i höst med. :)



Vi gick faktiskt först till IKEA. De har invigningsfest denna helg med massa bra erbjudanden, speciellt för de med IKEA Family-kort :) Det har ju jag så vi passade på att köpa lite. Blev en kniv (som är superbra, vi invigde den förtut idag), en knivslip, eller vad det heter? för bara 199 kr. Skulle kostat 299 annars. :) Och en pläd fick även följa med hem, den var också på erbjudande och har kostat 99 men vi fick den för 29 kr bara, den är sjukt mysig! :)




Vi passade även på att handla lite på Willys när vi endå var i närheten. Blev rätt mycket frukt och nyttigt. :) Och lite annan mat som t.ex färsk kyckling som jag ställde mig och styckade när vi kom hem. Är riktigt duktigt på att tillaga/fixa kyckling om jag får säga det själv. Så dagens middag blev ugnsstekt kyckling och paprika, ris, tzatsiki och sweetchilisås. Mumsigt va?! :) Och vattenmelon till efterrätt. I torsdags var vi ju i Kisa och passade då på att köpa vattenmelon på Hemköp där för 5 kr kilot och vi valde en som vägde ca 6 kilo och vi hade tur och fick en som var himla söt i smaken! :)




Ikväll blir det att kolla på någon film med älskling och mysa lite. Vi köpte ju massa frukt (stora körsbär, ananas, honungsmelon bl.a.) och har lite mer/annat här hemma, så det kommer bli fruktsallad ikväll. Nu ska vi börja äta nyttigt och börja röra på oss lite. Mitt mål är att klara springa hela spåret som är 2,5 km, utan stopp och ha gått ner 2-3 kilo. DÅ är jag nöjd ;) Bra att ha mål här i livet, eller hur?!



Nåja, hoppas alla ni har en bra helg med! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback