30 minuter

Igår så kände jag att det var dags att ta tag i träningen på allvar. Jag tog med Felix ut på promenad och jag tänkte först gå elljusspåret men det är säkert geggigt där och ingen lust att traska i skogen så vi gick runt i Lambohov. Igår gick vi ca 40 minuter och idag så tog vi samma runda fast struntade i att gå till konsum som vi gjorde igår innan vi gick hem. Idag tog hela rundan bara ca 33 minuter från det vi gick från våran dörr tills vi kom in genom den igen. Och under den tiden hann vi gå 2.57 km och det är faktiskt längre än vad spåret är så jag är helnöjd över den vägen jag hittade. :) Vi gick genomsnitt i takten 12:51 minuter/km.

Så från och med nu kommer jag försöka gå ca 30 minuter om dagen, antingen med Felix brevid mig eller med Amelia i telefonen, som antagligen också kommer vara ute och gå samtidigt, ringer dessutom gratis till henne med så det kan nästan inte bli bättre!! :) ♥



Här kommer lite pics från min iphone, visst är det smart med printscreen på mobilen ;)
Har ett superbra program på mobilen som har gps osv som mäter allt jag behöver veta.
Den visar även en karta när man gått klart vilken väg man tog och sätter ut km stolpar!


Dessutom brände vi 139 kalorier på denna sträcka, inte mycket men alltid något. :D





Ikväll så är det fredag vilket innebär fredagsmys.
Det kommer bli ben&jerrys och mys framför tvn har vi bestämt här hemma!
Hoppas ni andra kommer ha en trevlig fredag och helg med för den delen! :) ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback