Chokladbollar <3

Någon (läs Felix) blev så sugen på chokladbollar nyss, och ville absolut göra sånna så det fick bli det. Det är ju så sjukt gott men usch så onyttigt.. :D

Det receptet vi använder oss av är detta:


  • TILLAGNINGSTID: Över 20 min
  • SVÅRIGHETSGRAD: Medel
  • PORTIONER: 30

Ingredienser

Gör så här

Smält smöret och låt puttra en kort stund.

Rör ihop socker, kakao, havregryn, kaffe och smöret. Ställ in i kylskåp så att smeten stelnar lite, ca 1 timme.

Forma bollar. Rulla i pärlsocker (gärna mångfärgat), kokos eller annan garnering. Servera till kaffet.

FÖR ALLA? Vid laktosintolerans: Byt ut smöret mot mjölkfritt margarin. Vid glutenintolerans: Byt ut havregrynen mot samma mängd glutenfri müsli. Passar dig som inte tål ägg.

(Recept hämtat från Ica.se)





Vi smälter inte smöret och använder degkrokar istället och vispar ihop allt. Och idag hade vi inget pärlsocker hemma så det fick bli kokosflingor! :) Våra blev dock inte 30 st som det står i receptet, våra blir megastora och få istället för det är så vi gillar det! :D


Smaskigt va?! ;)


» zally

Hej, skulle gärna vilja vet vad du har köpt skjortan som var med i förra inlägget.

Verkligen gott med chokladbollar fast jag föredrar helst pärlsocker.=D=D kramar

2011-05-05 // 21:05:38

Svarade i förra inlägget men svarar här med, från Ellos köpte jag skjortan :). Visst är chokladbollar gott!! Jag föredrar också pärlsocker, ;D Kramar

2011-05-05 // 23:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback