Blöjfråga

Slänger upp en fråga såhär på förmiddagen ang blöjor, Det finns ju en hel djungel av blöjmärken märkte jag igår..

Ni som har barn sen innan/precis fått bebis;
Vilka blöjor tycker ni är bäst till nyfödda? 
Hur många paket ska man köpa innan om man vill göra det?

Ni som inte har fått era små än;
Kommer ni köpa något paket innan eller köper ni när ni kommer hem från BB?
Vilka kommer ni köpa och varför?  


Igår var vi som sagt i affären. Tanken var att storhandla och handla inför bebisens ankomst och blöjor stod på listan. Nu märkte vi att de hade en lång lång hylla med olika blöjmärken. Vi hade tänkt att vi skulle köpa ett paket att ha hemma när vi kommer hem från BB, så att vi slipper springa runt i affärer den dagen. Men väl i affären så kunde vi inte bestämma oss för vilka som verkade bäst och det slutade med att vi inte köpte med oss något paket hem. Har suttit och läst på forum och det är väldigt blandade åsikter märker jag. Vet att det såklart är svårt att veta vilken blöja som kommer passa våran bebis bäst men vill gärna höra era åsikter om de olika märkena. :)


» Nina

Jag tror det är lite tycke o smak det där med blöjor. Har inte kollar så mycket ännu men tippar på att det blir Libero eller Pampers för vår del, dels för att de har så man kan samla poäng för o handla i deras shop sen ;) Borde väl nog börja ta tag i saken, är ju bara typ 3 veckor kvar så kan babyn egentligen börja komma när som helst :P O planen är att ha ett paket hemma sen så man inte behöver fundera på det direkt man kommer hem.

Svar: Ja deras poäng är ju kanonbra, att få kuponger eller köpa saker för poängen är ju bara positivt. :) Hehe ja det kan kanske vara dags att ta tag i det, även om det kan dröja så vet man ju aldrig när de små tittar ut. :)
dottir.webblogg.se

2013-04-27 // 11:28:09

Vi har köpt innan :) Ett paket av varje känt märke, tror det är viktigt att testa vad som passar bäst på mitt barn :) Vi tänkte att det kanske räcker en vecka eller två sen kan man ju köpa mer. När de är nyfödda är det ju ganska små paket med inte så många blöjor i. Dock tror jag att det är viktigt att köpa redan innan så att man inte behöver köpa blöjor det första man gör :D

Svar: Vi kommer göra precis som ni, vi har köpt ett av varje för att prova oss fram och se vad som passar bäst och sen köra vidare på det märket. :) Ne men precis, det första man vill göra efter BB är nog inte att handla blöjor. ;)
dottir.webblogg.se

2013-04-27 // 11:29:34

Vi kommer köra på Libero :) det har vi till pojken jag är personlig assistent till, och när vi ibland har haft lite billigare blöjor så märks det direkt i kvalité. Tycker Libero är bra med sitt poängsystem, så man kan få mer rabatter och "köpa" saker utav poängen man samlat. Vi kommer nog köpa åtminstonde ett paket med stl 1 och ett paket med stl 2 innan, så man har hemma när man kommer hem från BB :) Lycka till med valet!

Svar: Hoppas att Libero ska funka bra för er och eran bebis. :) Ja visst är Libero bra med att kunna samla poäng, fick även veta att pampers också har poängsystem vilket med är bra ifall t.ex Libero inte skulle vara bra. :)
dottir.webblogg.se

2013-04-27 // 19:16:11

Jag kommer nog köpa något paket innan, antagligen från märket Huggies, endast för att jag tycker det låter så gulligt. Sen så får vi väl testa oss fram, men jag tänker nog inte köpa på mig massor olika och liksom göra värsta grejen av det. Vi hinner nog märka vad som funkar bra och inte. Tänkte först på tygblöjor men ångrade mig senare, kändes jobbigt och massor att tvätta typ hela tiden. :)

Svar: Hehe ja det låter väldigt gulligt, det kan jag hålla med om. Jag kollade lite efter deras blöjor men kunde inte hitta dem där vi köper våra så för oss stod valet mellan Libero och Pampers och det fick bli en av varje för att prova sig fram. :) Tygblöjor verkar ju med smidigt men som du säger så känns det sådär att stå och tvätta hela tiden. :P
dottir.webblogg.se

2013-04-29 // 06:24:27
» Marie

Till äldsta sonen testade vi både pampers & libro från början.. Hade kanske 2 paket hemma innan han föddes av varje sort.. Men pampers funkade inte alls på honom så vi fortsatte enbart att köpa liberos blöjor.. Till minsta sonen hade vi ett par paket av varje sort(Pampers/libero) hemma innan födsel & även denna gången blev det så att vi tyckte att libero funkade bäst & har enbart köpt fler paket av deras blöjor.. Vilka blöjor du än väljer rekommenderar jag starkt att gå med i deras klubb på internet & samla poäng & få rabattkuponger & liknande, det lönar sig verkligen i längden!!

Svar: Så som ni gjort har vi med planerat att göra, att åtminstone ha ett paket av varje hemma för att sedan prova oss fram. Känns bäst så tycker jag. Tack för tipset om deras klubbar, är redan med i Liberoklubben men nu ska jag gå med i pampers också, inte tänkt på att de också har sånt. Kanonbra med kuponger osv! :)
dottir.webblogg.se

2013-04-29 // 13:23:33

Jag ska beställa blöjor härifrån idag faktiskt :http://blojbudet.se/
Har bara hört bra om deras blöjor o läser man om dom så verkar dom kanon. Leverans till dörren på bara några dagar o tittar man prismässigt så blir det mycket billigare än att köpa i affärerna.
Handlar man över 500:- så blir det fraktfritt, o blöjor kmr ju gå åt, så lätt att man köper på sig så slipper man springa ut t affären så ofta sen :)

Svar: Har faktiskt kollat in deras sida lite smått för någon vecka sedan och funderade lite på om man kanske skulle beställa. Det verkar ju kanonsmidigt. Du får gärna berätta senare när liten har kommit hur blöjorna funkar osv. Skulle vara jätteuppskattat! :)
dottir.webblogg.se

2013-04-29 // 14:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback