My babys beat

Igårkväll så kom jag att tänka på att det skulle vara kul att kunna lyssna på bebisens hjärtslag via mobilen. Kommer inte ihåg hur jag kom att börja tänka på det men jag började iallafall googla och det fanns faktiskt allt appar till mobilen som är gjorda för just att lyssna på hjärtslagen. De fungerar på samma sätt som ett angelsound men jag var väldigt skeptisk ändå. Alla apparna kostade att köpa och recensionerna var blandade. Men jag tänka att fasen 30 kr är ju ingenting ifall jag kan få lyssna på bebisens hjärtslag så jag letade upp den jag tyckte verkade bäst och laddade ner och installerade den.

Jag satt med appen ett bra tag igårkväll och försökte hitta vart bebisen låg och sökte efter hjärtljud men det gick inte. Tänkte sen att jag kanske måste lägga mig ner på rygg istället för det gör man ju hos BM. La mig på sängen istället och det tog inte många försök innan jag hittade snuttans hjärtslag, väldigt tydliga dessutom! Kunde tom höra ett dovt pulserande från navelsträngen. Helt otroligt måste jag säga. Fantastiskt mysigt att ligga och lyssna på det. :)

Appen heter mybabysbeat och kostade strax under 30 kr som sagt. Helt klart värt varenda krona och det måste vara den bästa köpta app jag har. Man kan tom spela in ljudet och skicka till sin mail eller liknande. Är så glad att jag hittade appen. Den är kanon om man inte har råd eller inte vill lägga flera hundra på ett angelsound. Den finns i appstore, vet dock inte om den finns till android. Men ett tips till iallafall er med iphone, och förhoppningsvis ni med andriod också. :)



Va häftigt!! Håller man bara mobilen emot magen då? Eller hur funkar det? :)

Svar: Väldigt häftigt. :) Ja man håller bara mikrofonen på mobilen mot magen, svårare än så är det inte. :)
dottir.webblogg.se

2013-04-19 // 21:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback