Tankar om vattenavgång

Läste precis en av de bloggar jag följer där den tjejens vatten gått och det är dags för bebis att komma nu. Så spännande!! Nu längtar jag bara ännu mer till min förlossning och till att snuttan ska titta ut. Funderar väldigt mycket på hur det kommer starta för mig, om det börjar med värkar eller om vattnet går. Även när det kommer sätta igång, om det blir innan BF eller om vi kommer gå över tiden och hur länge isåfall. Längtar verkligen jättemycket! :)

Har också tänkt en del på OM vattnet går på natten när man ligger i sängen så känns det ju sådär att det kommer på madrassen. Så jag har bäddat min sida av sängen, redan nu faktiskt, med ett slags skydd liknande som plastad frotté. Detta skydd är även ganska stort vilket är bra tror jag, även om jag inte vet hur mycket vatten som kommer. Bäddade dit skyddet sist när jag bytte sängkläder och där kommer det få vara tills det är dags med. Kanske tidigt men man vet ju aldrig när det sätter igång. Better safe than sorry. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback