Vecka 31

Bebis
Bebisen är ca 40 cm lång och väger ungefär 1600 g. Den kan fortfarande ligga med huvudet uppåt, men i nästa vecka vänder sig de flesta bebisar sig och ligger med huvudet neråt tills födseln.
 

Du
Livmoderns mått är ungefär 29 till 32 cm. Bebisen fyller nu nästan upp hela din mage. Många samlar på sig mycket vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan vara svullna. Din viktuppgång kan ligga kring 9 till 12 kg. Varje graviditet är unik, du kan ha gått upp mer eller mindre. Både du och din familj kan ha glädje av att ni redan nu talar om hur ni tror att det kommer att bli när bebisen är född.
 
 
Såhär känner jag
Känner mig tung och stor nu, att inte ha så mycket kläder som passar gör inte saken bättre heller. Magen växer sakta men säkert, och fröken där inne bökar hårdare nu om dagarna än innan. Ibland är det inte alls skönt och gör ganksa ont. Hon ligger i stort sätt jämt på höger sida av magen (min höger) och det är även där, på sidan av magen, som man känner att det kommer en fot eller liknande ibland.
Den senaste veckan har jag blivit så himla mycket tröttare än vanligt och har nu även börjat äta järntillskott och hoppas på att det ska bli bättre. Förutom detta så mår jag hyffsat bra.
Är nu spänd inför förlossningen och ser fram emot den dagen konstigt nog. Är även nyfiken på tiden efter, hur allt kommer att bli med bebis, hur  vardagen kommer se ut, hur kroppen förändras osv. :)


Nu är det även nytt tiotal i nedräkningen igen, 69 dagar kvar. Shit vad tiden går snabbt!! 
Igår var det exakt 10 veckor / 70 dagar / 25 % kvar till BF. :)
 


» Marie

Åh nu närmar det sig ju allt mer & mer för dig gumman, va härligt! Mindre än 10 veckor kvar till er lilla godong föds <3

Svar: Ja nu är det inte alls långt kvar och så jag längtar nu alltså. Hoppas dessa veckor går fort! :) <3
dottir.webblogg.se

2013-04-29 // 13:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback