Dags att ta tag

Nu känner jag att det är dags att ta tag i vikten och maten. Har tappat ca hälften av gravidkilona och har en bit kvar tills jag är nere på min inskrivningsvikt och efter det min målvikt. Denna vecka har jag börjat tänka mer på vad jag stoppar i mig om dagarna och hur mycket. Ikväll skaffade jag även appen Shape Up, där man fyller vad man ätit och ser hur mycket kaloriintag man ligger på. För mig funkar det bra att göra såhär och hålla koll, men vet att vissa inte tycker man ska behöva räkna osv. Helt upp till var och en. :)

Just nu står jag på 74 kg och målet är att gå ner till ca 60 kg på 28 veckor. Har satt mitt delmål vid nyår och det på 65 kg. Det är drygt ett halvt kilo i veckan som ska bort och det känns ganska lagom tycker jag. Behöver inte dra ner så mycket på kalorier då. :)
Har inte hakat upp mig så mycket på själva vikten egentligen, utan kommer gå på hur kroppen ser ut mer tror jag, det är viktigare känner jag. Kanske är jag nöjd vid 65 kg redan eller så kanske jag känner att jag vid 60 kg skulle kunna tappa 1-2 kilo till. Det får tiden avgöra men det känns skönt att ha ett delmål och mål att sträva efter iallafall. :)




Kommer börja uppdatera då och då hur det går, kanske inte varje vecka men kanske varannan iallafall. :)


» Marie

Om du tänker gå mycket så gör jag gärna sällskap med min vagn :) har oxå lite kvar att få bort men satsar mer på promenader ön maten!!

Svar: Jag har tänkt att försöka gå ut och gå mycket också, men just nu tillåter inte lilla fröken mig det. Hoppas verkligen på att kunna börja gå promenader snart och det skulle vara jättekul med sällskap, vad kul!! :)
dottir.webblogg.se

2013-08-08 // 21:27:57

Haha va roligt! Jag laddade nämligen ner samma app t min telefon idag! :P
Vi laddade ner den t killens mobil i måndags för han behöver gå ner i vikt o då tyckte ja d va spännande att se hur många kalorier ja får äta på en dag. Ja får äta 1370 kalorier, käkade pizza idag.. översteg mitt intag me 1219 kalorier! Skit! :P

Svar: hehe vad komiskt! :D Ja det är himla lätt att överstiga när man äter sånt gott som pizza! ;D Jag tycker det är en jättebra app faktiskt, det är lätt att hålla kolla på vad man stoppar i sig och hur mycket man kan och ska äta. Det jobbiga är ju att man måste väga maten för att vara säker och man har ju inte alltid med sig en våg. :P
dottir.webblogg.se

2013-08-08 // 23:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback