Rund och go

I tisdags var vi på BVC för första gången. Vi lyckades även ta första vagnpromenaden utan skrik dit, kändes riktigt bra att komma ut utan att ha ångest för att hon ska skrika. Vi hann gå dit och efteråt så somnade hon i vagnen igen och vi hann till o med handla på vägen hem. Detta gjorde att jag fick mer ork och tålamod och mår så mycket bättre. Innan har hon bara viljat ligga vid bröstet och jag har känt mig låst och det har känts som att jag skulle bryta ihop flera gånger. Men nu kan jag njuta av dagarna mer även om jag är trött som bara den. Så lite som en promenad, vare sig det är 5-10 min eller längre så gör det verkligen stor skillnad. :)

Alice har nu gått upp en hel del och kommit förbi sin födelsevikt, hon tappade ju 13% av vikten innan det började vända och det har varit en hel del att gå upp. Vi ger ersättning nu var 3-4 timme och ammar bara när jag orkar och vill. Detta har gjort henne gott och nu väger hon 3950 g och är 53,9 cm lång. Hon har blivit så rund och go och ser inte längre ut som en precis precis nykläckt bebis. :)

Idag ska Alice mormor och morbröder komma på besök. Mormor har hon träffat innan men inte morbröderna så det ska bli riktigt kul. Vi har tagit det ganska lungt med besök än så länge eftersom amningen har strulat och vi inte riktigt kommit iordning här hemma. Men nu börjar det känns okej att folk tittar in, sålänge det bara är några få åt gången. :) Från och med nästa vecka så får det gärna komma folk på besök, F börjar nämligen jobba på måndag och jag blir helt själv hemma med Alice. Känner att det kan vara skönt att ha lite besök även om det bara är en kort stund. :)



Tack för fikat! Det var så himla roligt att träffa er allihop i dag, särskild lilla älsklingen. Tycker hon har växt massa sen sist och är go. Puss o kram <3

Svar: Ja hon växer på! Ni får komma fler gånger på besök! :) <3
dottir.webblogg.se

2013-08-01 // 19:11:08
» My

När kommer förlossningsberättelsen? Kikar in här varje dag ;)

Svar: Den kommer förhoppningsvis snart, håll ut! :)
dottir.webblogg.se

2013-08-03 // 16:03:04
» Marie

Men va mysigt det ser ut ♡

Svar: Himla mysigt men kissen är lite för närgången ibland. :P :)
dottir.webblogg.se

2013-08-07 // 14:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback