Vecka 22

Bebis
Bebisens vikt och mått är ca 400 g och 19 cm lång. Ögonlocken täcker hela ögat och bebisen har fått ögonbryn. Naglarna är så långa att de täcker fingertopparna. Lungornas luftrörsträd förgrenas och lungblåsorna utvecklas. Lungorna är fyllda med vätska ända fram tills födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.
 

Du
Livmoderns mått är mellan 20 till 23 cm. Du kan försöka känna den ett par cm ovanför naveln. De flesta kvinnorna känner att detta är en härlig och bra period. Hår och hud strålar, detta beror på att kroppen är fylld med graviditetshormoner som skapar tillväxt. Tänk på din hållning så att du inte får ryggbesvär längre fram.


Såhär känner jag
Börjar få lite mer ont i bäckenet när jag ligger (känns en del nu efter man stigit upp på morgonen) eller sitter och när jag sitter så får jag ofta även som kramp under höger bröst vid revbenen som gör så fruktansvärt ont. Vet inte om det är någon muskel eller så och om det har med graviditeten att göra. Mår ganska bra i övrigt, kan känna mig lite tröttare tidigare på kvällarna med det är inte så farligt. Ang huden så var den torr i början men nu efter jag kört med lotion ofta så börjar den bli mjuk och hyn i ansiktet är bättre än aldrig förr. Haft 3-4 finnar sen jag blev gravid, känns helt otroligt. :)



Vart får du tag i dessa bilder? Skriver du ifrån en app eller någon sida om varje vecka? :) Tänkte jag skulle börja lägga upp om veckorna nu.. Kram

Svar: Vad kul, det tycker jag verkligen du ska göra! :) Informationen jag använder mig av kommer från minbebis.se och bilderna som jag använder mig av kommer från denna sida: http://www.huggies.com.au/pregnancy/week-by-week ... Kram
dottir.webblogg.se

2013-02-28 // 12:17:27

Tack! :) Var mest bilderna jag ville åt, tyckte de visade himla bra! Annars skriver jag nog av från Gravid-appen från mobilen. Kram

2013-02-28 // 13:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback