I väntans tider

La mig tidigt igår i hopp om att vakna skapligt nu på morgonen men ändå så vaknar jag vid kl 10 tiden. Sovit alldeles för länge vilket alltid resulterar huvudvärk.

I väntan på att alvedonen jag tog för en stund sen ska börja hjälpa så ligger jag och försöker känna efter om bebisen buffar. Men vet inte riktigt vad man ska känna efter. Buffar eller fladder sägs det att det känns som i början. Känner ingenting och börjar bli mer och mer nojig för dagarna som går. Men jag antar att jag får vänta till bebisen är redo! :)



» Nina

Min bm sa att det kan ta ända upp till v. 24 innan man känner något (24+0 menar hon då). Första gången jag kände något så kändes det ungefär som om nån petade mig sakta i magen, fast från insidan. Kände mest när jag satt med benen uppdragna mot magen eller med armarna i kors över magen i början. :)

Svar: Åh hoppas det kommer lite tidigare än vecka 24. Svårt att veta vad man ska känna efter såhär innan och första gången. :)
dottir.webblogg.se

2013-01-23 // 11:11:48

Hej! Är gravid med min första i samma vecka som du :) fast jag har ingen mage än. Mysigt att läsa :) oj vad kläder du hunnit införskaffa. Sj har jag 2 bodys. Haha. :) ha det bäst

Svar: Hej! Vad kul att du har hittat min blogg! :) Din mage kommer snart ska du se, plötsligt säger det lixom poff så är den där! :)
dottir.webblogg.se

2013-01-23 // 15:08:12
» Nina

Jo, inte det lättaste att veta. Men när jag väl kände så visste jag direkt att det där kan inte vara nånting annat än Liten :)

Svar: Vad mysigt :) det är så spännande att höra hur andra upplevt detta. :)
dottir.webblogg.se

2013-01-25 // 22:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback