Bebis tränar på att andas

Satt i fåtöljen tidigare för en stund sen med magen i vädret och såg att den började guppa/skumpa lite. Det var inte för att bebisen bökade runt och inte heller pga av hicka för jag kände i stort sätt ingenting. Skulle säkert inte märkt det om jag haft tröja på mig. Googlade lite och kom fram till att det är bebisen som tränar på att andas där inne i magen. Bebisar andas ju in vatten för att träna lungorna tills de kommer ut. Hur mysigt som helst tycker jag och det var så kul att kolla på och att lägga handen på magen och känna. Att jag vet att det är detta är för att det syns bara där hon har ryggen. Fötterna är nämligen under revbenen på min andra/högra sida, så det är inte de som sparkas eller dylikt. :)

Försökte filma men det var väldigt svårt att få med så att det syns bra och tydligt, det blir ju inte riktigt som när man ser det med egna ögon tyvärr. Ska försöka få ett bättre klipp på det men nu får detta duga. Man ser bäst i början och i slutet hur det rör sig smått upp och ner. Jag höll andan och tog enstaka djupa andetag för att det skulle synas mer. Bebis flyttade även lite på sig samtidigt som detta filmades. :)




Hoppas det går att se iallafall. :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback