Färdigutbildad och pendlande känslor

Igår fick jag svar från skolan. Lite sent men bättre sent än aldrig antar jag. Jag är nu godkänd i sista kursen också och därmed klar för denna termin men även färdigutbildad undersköterska inom äldrevården. Känns jätteskönt att ha det klart nu måste jag säga. Jag skulle egentligen varit färdigutbildad inom sjukvården med men det var ju den där praktiken som jag inte kunde göra som ligger efter och släpar men det gör inget känner jag sålänge jag åtminstone har en utbildning/inriktning. :)

Nu kan jag slappna av helt och ta en dag i taget tills bebisen kommer. Till det här med när jag vill att bebis kommer så pendlar det väldigt mycket. Ibland vill jag bara att hon ska titta ut nu för att jag längtar, som här om dagen. Men också för att jag är trött på dessa gravidkrämpor som att inte få sova pga smärta från foglossningen, behöva gå på toa 3-4 ggr per natt och denna halsbränna som kommer ibland, senare dagarna väldigt ofta Samtidigt som jag vill att hon ska titta ut nu så känner jag också att hon gärna får stanna till beräknat för att växa på sig lite och det är ju mysigt med alla dessa stunder av bökade, hackande och när hon tränar lungorna. Känns som att man kommer sakna rörelserna och magen sen. :/
Hon kommer ju trots allt när hon kommer och jag kan inte påverka det så mycket vad jag vet. När hon/kroppen är redo så sätter det igång och jag vet att om max 5 och 1/2 vecka har vi garanterat henne i famnen vilket känns helt otroligt. Men förhoppningsvis tittar hon ut lite innan. ;)

Nu blir det iallafall lite frukost och något/några avsnitt Gossip Girl. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback