Gipsavgjutningen klar

Nu är gipsavgjutningen gjord och den blev faktiskt bra. Det var mycket svårare än jag trodde och det var tur att F hjälpte mig. Eller han gjorde det mesta rättare sagt så den blev såhär fin tack vara honom. :)

Det tog en stund att göra själva avgjutningen och riktigt kladdigt var det med. Efteråt satt jag i ca 40 minuter med den på magen och lät den torka. Kollade på Gossip Girl under tiden det torkade så det gick fort. Innan vi började så klippte vi gipset i 20-40 cm långa bitar och la dem i en hög och sen klädde vi in mig i massa plastfolie så att inte gipset skulle fastna på min fjuniga mage. ;) 

Jag fixade till kanterna efteråt och la på lite extra gipsbindor för att förstärka på de ställen som behövde det. Det som är kvar nu är att göra hål till snöre eller ståltråden på insidan så vi kan hänga upp den på väggen. Ska även köpa ett brett satinband, förmodligen i rosa färg, och fästa det under brösten och sen göra en rosett. :)


Rekommenderar verkligen alla gravida att göra detta, det blir ett sånt sött och fint minne av graviditeten. :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback