Vecka 40

Bebis
Nu är bebisen helt klar och väger mellan 3,5 till 4 kg och är mellan 48 och 52 cm lång. Nu är det riktigt svårt att röra sig i magen. Trots platsbrist i magen kan det dröja två veckor till innan den vill ut.
 
 
 

Du
Magen är ungefär lika stor som i förra veckans kontroll. Det är dags för din bebis att komma ut nu. Många kvinnor går över tiden med 14 dagar och ibland lite till. Har du inte packat BB väskan ännu så är det hög tid att göra det nu. Lycka till!
 
 
Såhär känner jag
Känns helt overkligt att man kommit till denna vecka som bebis är beräknad. Har dock inga känningar av något, inga sammandragningar eller förvärkar, ingen jobbig värk, ingen slempropp som gått, ingenting. Men vem vet, förlossningen startar kanske bara rätt som det är. :) 
Idag har bebis skruvat sig neråt har det känts som och har gjort ont och ilat lite då hon rört sig men detta gick över efter ett tag. Kanske sjunker hon ännu längre ner nu och fixerar sig. Hoppas vi på iallafall. :)
Tror även hon vänt på sig inåt med sina fötter mot min rygg den här veckan. För jag får inga sparkar ut mot sidan längre som tidigare men jag känner hur hon lixom bökar runt med kroppen och trycker ut med rumpan runt navelområdet. :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback