Ute i det gröna

Idag vakna jag väldigt tidigt av någon konstig dröm. En sån där dröm man längre funderar på under dagen vad den handlade om egentligen. Det var ingen läskig dröm men heller inte en så trevlig. Nog om den, när jag ändå var uppe med tuppen och de andra sov så gjorde jag mig iordning och åkte ner till kvinnohälsan för att gör ett cellprov. Fick en kallelse precis efter förlossningen och sen fick jag en förra veckan. Den förra veckan gick jag inte på pga förkylningen så idag åkte jag ner när det var drop-in. Det var ingen märkvärdig undersökning, 5 minuter sen var det klart. Glömde dock fråga om hur lång tid det tog innan svaret kommer på posten, någon som vet?

När jag kom hem tog Alice och jag med oss pappan för att äta frukost (för oss föräldrar) och mellis ute i det soliga och gröna. Svängde förbi affären och köpte lite gott sen gick vi och satte oss på en stor gräsplätt. Lite kyligt var det i skuggan men underbart i solen. Efter en stund ringde Alice farmor och farfar och kom ut till oss för att fika och prata lite. Supermysigt!
Kände att vi måste passa på att vara ute nu sålänge det går innan det tråkiga vädret kommer. Skulle bli lite mulet och regnigt verkade det som tråkigt nog. Men kan nog tycka att lite regn behövs med, tänk så grönt det kommer bli efter. ;)




Nu packar jag väskorna för senare i eftermiddag åker vi hem till Alice mormor och kommer vara där över valborg. Ska bli väldigt kul och mysigt. F kommer åka dit imorgon efter att han jobbat lite och då går vi och kikar på brasan och fyrverkerier. :)


» erika

Hittade din blogg via en annan mamma blogg, riktigt fin måste jag säga och oh vilken liten sötnos ni har :)

Ha en underbar valborg

Svar: Åh vad kul att du hittade hit! Vad glad jag blir :) Hoppas ni får en underbar valborg med. :)
dottir.webblogg.se

2014-04-30 // 13:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback