Antagen

Vi har sökt förskola för Alice till hösten. I slutet av september tänkte vi skulle passa bra. Dock har vi sökt en friskola/en privat, så det finns ingen garanti på att hon får en plats inom 4 månader som det finns inom kommunen. Vi får helt enkelt avvakta och se. Hon kan såklart få en plats på en kommunal förskola och behålla platsen i kön till den privata men det känns sådär att sätta henne på en förskola sen flytta henne senare. 

Eftersom vi inte vet hur det bli i höst med förskola osv så kan jag inte söka jobb heller. Om jag får jobb men hon inte någon förskoleplats, hur blir det då? Inte bra iallafall. Så jag har funderat mycket på studier fram och tillbaka. Är sugen på att börja plugga men samtidigt så vill jag inte. Ifall det blir ett syskon till Alice inom en ganska snar framtid så vill jag inte vara tvungen att pausa studierna. 

Ett ämne som man behöver till ett par utbildningar är Matematik B, som idag heter Matematik 2a/2b/2c. Så jag sökte denna kurs till hösten bara för att ha den ifall att. Idag när jag loggade in för att kika hur det går med ansökan möts jag av svaret på det var "Antagen". Så nu vet jag vad jag kommer göra under hösten, vare sig Alice är hemma med mig, eller på förskolan och jag söker jobb. Känns skönt att veta något om hur hösten kommer bli. :)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback