Att sova på förskolan

Idag var sista dagen jag var med på inskolningen, imorgon ska jag alltså lämna alice själv där. Jag har ont i magen när jag tänker på det, känner mig inte redo för att hon ska vara mrd nångon annan än mig. De har ju inte koll på henne varje sekund som jag har.

Idag har alice viljat sitta en hel del i min famn när vi var där, hon ville heller inte sova efter lunchen. Försökte inne först i rummet där barnen ska sova, det gick inte alls så vi försökte i ett rum där vi var ensamna. Det gick inte heller, så försökte i vagnen utomhus vilket tillslut gick när vi hade försökt i över en timme sammanlagt. På slutet var jag så frustrerad och trodde vi skulle behöva gå hem och sova.
Vi vill att hon ska sova inomhus på en madrass egentligen men om det inte funkar så gör det inte. Viktigaste är att hon sover. Hela nästa vecka ska hon sova där, undra hur det kommer gå för dem att söva henne. Fröknarna ska prova sig fram till vad som funkar bäst, och de kommer börja inne.

Ni som har barn i förskoleåldern, hur har det gått för era barn och sömnen på inskolningen?


Nu ligger vi i soffan och väntar på att pappan ska komma hem så vi kan äta middag sen ge oss ut och leka i den nyöppnade lekparken som ligger precis bredvid där vi bor. Vi var där igår och kikade en stund och Alice tyckte det var jättespännande. :)


» Anna

Det kommer nog gå bra :) Lycka till imorgon!

Svar: Tack snälla! :)
dottir.webblogg.se

2014-09-04 // 15:55:08

Min lilla Melissa har ju oxå haft sin inskolning på dagiset nu. Första veckan gick jätte bra men d där me att sova i ett rum fullt me andra barn verkar inte va så roligt :-P ja kunde inte få henne att somna på madrass o inte heller fröknarna. Men dom tog oxå fram en vagn som dom la Melissa i o började vagga henne inomhus. Efter mycket om o men så somna hon! Sen dess, nu har hon gått på dagis i 3 veckor, så sover hon i vagn. Men hon somnar jätte fort där i nu o det är inget problem för personalen där för dom har andra barn där som sover i vagn oxå :-)
Ja tror att Alice vänjer sig hon me :-)

Svar: Skönt att höra att ni hittade ett sätt som funkade bra för er. Imorgon ska Alice få sova där utan mig för första gången, ska bli intressant att se hur det kommer gå. :) Hoppas allt är bra med er!
dottir.webblogg.se

2014-09-07 // 09:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback