Första inskolningsveckan

I måndags hade vi första inskolningsdagen på Alice förskola. Både jag och Alice pappa följde med första dagen för att se hur det skulle gå till. Vi har bara varit där till lunchen innan men idag så vi stannade till 13.30. Samma imorgon.

Inskolningen har gått riktigt bra hittills, jag tror inte det skulle kunnat gå bättre. Alice trivs jättebra där och har inte varit ledsen eller reserverande alls mot fröknar eller de andra barnen. Redan från första stund så har hon lekt på för fullt och vi/jag har bara behövt sitta i ett hörn och titta på. Gillar personalen och deras sätt att jobba med barnen, och man ser hur mycket barnen gillar dem. :)

Valet av förskola känns riktigt bra även om jag egentligen inte känner mig helt redo med att lämna ifrån mig Alice ännu. På fredag är det dags för hennes första dag där utan mig. Hoppas att det ska gå bra och att hon inte kommer vara så ledsen. Känns som jag bara kommer sitta och räkna minuter tills jag får hämta henne. Jag har massa att göra men jag tror inte att något kommer bli gjort här hemma. Hela nästa vecka ska hon också vara där själv utan mig, och då även sova där varje dag. Spännande att se hur det kommer gå. :P


Nu är vi hemma och slappar, superfint väder ute men jag är så himla trött så vi blir nog hemma i eftermiddag. Alice har lekt ute massor under förmiddagen iallafall. Så har inte så dåligt samvete för att vi blir hemma framför barnkanalen idag. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback