Ännu en helg förbiflugen

Ligger i soffa och är dödstrött just nu. Har badat Alice ikväll och borstat tänderna vilket är en kamp. Hon tycker inte alls om tandborstning. Känns bra att vi ska till tandläkaren med henne på tisdag på 18 månaders kontroll, då får vi passa på att fråga om tips. Vi har försökt allt känns det som men hon vägrar. Men det måste ju borstas, för gör det inte det så kommer hon lida senare av dåliga tänder. Nu nattar iallafall F henne och snart får vi lite egentid.


Denna helg har varit fullspäckad. I fredags var jag ute med vänner och åt middag och gick på bio. Vi såg ju såklart Fifty shades of grey. Tyckte filmen var bra även om jag tycker boken var bättre. Men så är det alltid, för det händer ju så mycket mer i böckerna. Men väldigt kul att se filmen också. :)


I lördags följde jag med min mamma och hennes man för att shoppa lite. Inget märkvärdigt blev köpt direkt. Köpte en potta till Alice. Tanken är att börja potträna lite smått snart. Hon är van med potta från förskolan där hon fått prova att sitta vid varje blöjbyte, även om det vara varit för några sekunder. Vi tar det i lugn takt. :)
Lite ramar och tyger köpte jag med mig hem. Tänkte att jag skulle sy några bäddset åt Alice av dessa tyger. Tyckte de var supersöta tillsammans och alla örngott går att ha till alla påslakan. Bara mixa bäst man vill. :)


Idag tog Alice och jag pendeln till Norrköping och hälsade på min kusin/alice fadder. Blev en sväng på stan och lite lunch. Efter lite lagom med tid där så kom vi hem skapligt. Lagade middag tillsammans och kollade på Alfons Åberg.



Imorgon är det måndag igen, just nu går veckorna jättefort. Helt plötsligt är ännu en helg över, knappt så jag hinner med. Denna vecka har vi en hel del planerat, imorgon ska jag tex göra fransförlängning, tidsdag ska vi på tempurakväll på Fs jobb, på onsdag öppnar city gross här i Linköping. Är så glad att vi bara har 10 minuters promenad till city gross, där kommer vi handla nu framöver, iallafall storhandla. :)

Hoppas alla ni också har haft en trevlig helg! :)


Fick ni några bra tips från folktandvården? När jag var I väg med Knut på 18-månaderskontroll sa dom bara att jag skulle hålla fast eller brotta ner honom om jag inte fick boRsta. Det var nog första gången jag blivit arg och sagt ifrån på ett sånt ställe, det skulle jag aldrig för mitt liv göra! Men andra tips mottages gärna. :)

Svar: Vi fick samma råd och det är så vi kört också. Hålla fast och brottas lite med tandborstningen. Det känns verkligen elakt men samtidigt så hellre detta än att hon inte får tänderna borstade och får massa hål och problem senare. Då kommer hon lida mer. Tandläkaren sa att såsmåningom så kommer de förstå att det är en rutin och ge med sig. Det gör de flesta barnen. Hon sa att på morgonen kan barnet få borsta lite själv medans man byter blöjan osv men att på kvällen får man vara lite mer hård. Såklart gör ju alla olika men såhär kommer vi göra. :)
dottir.webblogg.se

2015-02-26 // 12:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback