Det går så fort

Alltså shit vad veckorna går fort. Kanske för vi har så mycket att göra om dagarna just nu? Framöver har vi massa grejer som händer dessutom. Jag åker till Trelleborg nästa fredag, fredagen efter åker vi hela familjen till Malmö, en vecka senare åker F till Frankrike på jobbresa och efter det är det påsk och vi åker förmodligen iväg då med. Fullt upp med andra ord men det känns skönt och våren är precis runt hörnet. :)
 
I måndags var jag ju iväg och fixade min fransar. Tog lite mer än 2 timmar tills det var klart. Är supernöjd över resultatet och kommer säkert vilja fylla på det senare när dessa börjar trilla bort. Om ungefär 3-4 veckor. Har inte använt smink sen dess, förutom min BB cream och lite färg på ögonbrynen. Sååå skönt! :)


I tisdags var vi på Tempura kväll på Fs jobb. Tempura är en friterad mat som servaras med en dipsås. Vi fick prova på att fritera själva. Riktigt roligt var det. Vi åt sötpotatis, morot, squash, paprika, hallomi, räkor och bläckfisk. Favoriten var nog räkor, är galen i räkor. Efter vi ätit så fick vi smaka friterat godis, så som snickers, kitkat, twix. Fy sjutton så gott! Krispigt på utsidan och smält choklad inuti. Om vi vågar någon dag så kommer vi lätt prova detta hemma. Det är inget svårt alls. :) 

Igår var en väldigt händelserik dag. Tandläkaren för Alice vilken gick kanon men det var lote läskigt tyckte hon. Men vi pratade lite och fick bekanta oss med miljön. Mer var det inte.Efter vi hade jobbat klart för dagen så tog vi en promenad till City Gross som öppnat bara ett stenkast från oss. De är inte dumma som öppnar på löndedagen alltså. Shit vad folk det var och kön till kassan stod vi länge i! Våran storhandling blev genast billigare och de har verkligen allt där. Nu kommer vi inte vilja flytta härifrån. :)
 
När vi kom hem på kvällen var det efter Alice läggdags och hon var så trött srackarn. F gjorde välling och jag skulle byta till pyjamas på henne när hon helt plötsligt börjar kräkas och det kommer massa. Hon hostade innan och vi hoppades på att det var därför men det var det inte. Hon fick välling och sen la vi henne. Hon kan ha sovit 30-40 minuter innan babyvakten gick igång och när vi kom in i rummet var hela hon och sängen nerkräkt. Av med pyjamas och bort med sängkläder och bädda rent. Efter det fick hon vara ute hos oss och sova i min famn ett tag innan det var dags ännu en gång. Dock hade hon ingen mat i magen längre så det kom inte så mycket. Efter det somnade hon för natten, sov i min famn i 40 min innan jag bäddade ner henne i sin säng.
 
 

Natten har gått bra och idag har hon ätit och fått behålla maten. Vet inte vad det kan bero på men vi tar det som magsjuka för att vara på säkra sidan och håller oss hemma idag och imorgon. Nu somnade hon precis och jag får se vad jag ska hitta på. Antagligen hänga lite tvätt från gårdagen. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback