Vården är ett skämt

Även denna dag har fortsatt med feber, ledset humör, jobbig hosta för Alice. hon sover okej på natten men inte på dagen och äter och dricker väldigt lite. Inte ens frukt som varit det bästa som finns lockar henne.
I förmiddags kändes det så jobbigt för henne och hon har börjat lukta illa ur mun så vi ringde vårdcentralen. Som inte kunde komma med ett ända bra råd att ge. De sa även att vi skulle sluta ge hostmedicin, så Alice ska alltså kämpa ännu mer med hostan än hon redan gör. En tid för att komma in och kolla hur allt står till fick vi inte heller, det behövdes inte tyckte de. Vad är det för fel på vården? Hur dödssjukt måste ett barn vara för att få komma in? Jag är såå arg på vården just nu, ursäkta men fyfan vad arg jag är. Vården här är ett skämt.

Kvällen blev lite bättre än förmiddag förutom allt gråt. Alice somna på någon minut vid nattningen och har bara en gallerfilt över sig. Stackarn kallsvettas så dant. I förmiddags vakna hon har var genomblöt i hår och pyjamas, jag trodde först hon kanske hade kräkts eller det hade läckt kiss från blöjan men hon vara bara svettig. Tempen ligger på minst 38 om dagarna, hon får alvedon men är lika ledsen ändå. Nått känns fel och ont för henne och det gör så ont i mig att se henne så. Önskar jag kunde veta vad felet är och göra något än att se på.

Först trodde vi det var biverkningar av vaccinet men nu är jag tvärsäker på att det är nått mer. Halsfluss slog det mig när jag märkte att hon luktar ur mun. Kanske förvärades det av biverkningar från vaccinet. Ser morgondag ut som idag ringer jag igen och denna gång ska jag inte ge mig. Vi ska in och vi ska kolla vad som är fel, punkt!
F har vabbat igår och idag. Imorgon och fredag är det min tur. Vi ska inte göra nått annat än leka, mysa, dricka saft, äta glass och kolla på Bamse och Alfons! ❤






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback