Ny jobbvecka

Då var det måndag igen och dags för en ny jobbvecka för föräldrarna och dags för förskola för Alice. Alice trivs jättebra på sin förskola och vi är så nöjda med vårat val. I början var hon ledsen vi lämningen ett tag men nu går det bättre, lite ledsna miner efter våran långa julledighet dock. Nu för tiden vill hon knappt följa med hem vilket känns jättebra.
 
Hon börjar kl 10.40 oftast och hämtas 17.10. Hon skulle egentligen börja mycket senare eftersom jag inte börjar jobba förens 12.30 men det skulle bli mitt i hennes sovpass då, så hon får börja innan lunchen vilket funkar bra. Det är kul att se hur bra hon trivs på förskolan och hur trygg hon känner sig. Var så nojig innan hon börja, hon är ju så liten fortfarande tycker jag. ;)
 
Jag själv började jobba i Oktober förra året på en öppen dagverksamhet för demenssjuka och trivs så bra där. Fick ett vikariat som sträcker sig till sista Janurai i år men får förmodligen jobba in i Februari. Vet bara hur de kommande två veckorna ser ut.Jag jobbar dock inte så mycket, 4 timmar 3 dagar i veckan, 30% med andra ord. Det har varit lite lagom att börja med tycker jag men nu vill jag gå upp i procent. Så håller tummarna att det dyker upp något vikariat eller behov av timvikarie inom kort. :)
 
 
Alice brås på sina föräldrar, speciellt sin mamma. Lika morgontrötta båda två. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback