En helg i Skåne

Vilken helg jag har haft! Det har varit så skönt att gå komma iväg och bara fått vara Stefanie ett tag. Här hemma har det gått jättebra. Alice blev dock sjuk och haft feber under helgen och blev hemma från förskolan igår och även idag. Just nu sitter vi och kollar på nicke nyfiken och myser. Jag ska jobba i eftermiddag och F jobbar hemma idag, han har äntligen fått en dator så han har möjlighet att jobba hemma om det skulle behövas. Kanon tycker jag!

Vad har vi gjort i helgen då?
Jag kom fram sent på kvällen till Malmö, sen bar det av till Trelleborg. Vi köpte med oss mat på vägen och åt hemma sen. Några, kanske lite för många glas vin drack vi under kvällen och klockan sprang iväg långt in på natten. Blir väl så när man har mycket att prata om och ta igen.


På lördagen var vi jättesega men åkte till Emporia i Malmö för lite shopping och en god lunch. Åt på Vapiano, och oh så god pasta! Det stället kan jag verkligen rekommendera för er som gillar pasta. Hemma sen så tog vi en madrass och la på golvet framför tvn och satte igång en film men det slutade med en powernap istället. Sen lagade jag lite mat på kvällen och vi var bara hemma och hängde. En lugn kväll.
I en park i Trelleborg fanns det massa fåglar och dit gick vi varje morgon för att mata dem. Så avslappnande faktiskt. Det var som terapi typ, man blir lugn och glad. Iallafall jag, tyckte det var supermysigt. Finns det sånt i Linköping tro? :)







På söndagen gjorde vi en utflykt till Smygehuk, så långt söderut man kan komma i sverige. Det var så soligt och fint i söndags men det blåste en hel del där vid havet. Jag tycker det luktar så gott vid havet med, påminner om resorna till mina farföräldrar på Island.
En till sväng på Emporia blev det då vi inte orkade så mycket dagen innan. Vi shoppade lite och sen lunchade och denna gång blev det sushi, för min del, jag har nyligen vågat prova och det är ju faktiskt gott!
Hem och bara vara en stund innan vi bestämde oss för att vi åker och bowlar ikväll. Bokade två timmar bowling så vi i lugn och ro kunde spela. Vi beställde även in mat och pausade från bowlingen. En fantastisk dag verkligen.






Igår morse bar det av hemåt igen. Åkte även nu snälltåget men det var lite behagligare när det var ljust ute. Hann med en hel del dessa dagar och nu har jag nya krafter. Det är synd att det inte kan bli så ofta bara. Men jag är helt kär i Skåne och skulle tänka mig att flytta dit. Vem vet, kanske om några år om jag lyckas övertala F. ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback