Nya sängkläder

För ett tag sen köpte jag tyg på IKEA som jag tänkte sy sängkläder av till Alice. Nu har jag äntligen sytt klart, 3 örngott och 1 påslakan. Det skulle bli två påslakan men räknade helt fel på hur mycket tyg som behövdes, så det andra påslakanet får dröja. Typiskt mig ibland. 
Tyget heter Rosali och fanns i flera olika färger och mönster. Jag valde rosa med röda prickar, blå med röda prickar och blått med rödrosa rosor. Ett örngott i varje färg och ett påslakan i blå med rosor, sen skulle det bli ett rosa påslakan med. Är ingen hejare på att sy men är faktiskt riktigt nöjd över hur de blev. Kul med lite nytt! Så här om dagen när jag bäddade rent i hennes säng så fick det bli de nysydda sängkläderna. :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback