Detta är livet

Sitter just nu här i Turkiet med älskling på vårat hotell. Allt har gått bra hittills förutom en incident på flygplatsen. Berättar mer om det när vi kommit hem. :D Vi kom fram sent till hotellet och var himla trötta så det var bara att lägga oss. :) Denna dag har bestått av att vi vaknade kl 8 (7 svensk tid) och tyckte att vi lika gärna kunde gå upp. Gick till affären och handla lite sen gick vi och åt hotellfrukost :) efter det var det bada och solning som gällde och har gällt hela dagen i stort sätt. :) helt underbart måste jag säga. Trivs som fisken i vattnet och vill aldrig åka hem. Nu ikväll åt vi middag sen satte oss vid poolbaren med var sin pina colada och bara njöt. Det är helt mörkt ute med 30 grader. På dagarna är det mellan 35-40 i skuggan, inte illa va?! ;) Detta är livet, jag lovar!!!

Nu ska vi slappa lite sen sova. Blir att gå upp tidigt imorgon med. Cya!!! :)

Underbar!

Åh jag har hittat en alldeles helt ny favorit. Han är helt underbar på att sjunga, är helt fängslad till hans covers. Grabben jag pratar om heter Michael Schulte, är från tyskland och är i samma ålder som mig faktiskt dessutom. Min absolut favorit coverlåt är 'The Cranberries - Zombie', och inte långt efter kommer 'Careless Whisper', 'The funeral' och 'just the way you are'. Och många fler med såklart, men kan ju inte nämna alla. ;) De flesta av hans låtar finns på Spotify och finns att köpa i iTunes.


Här kommer iallafall Covern på Zombie! :) ♥


Marmelad

Har egentligen så mycket att skriva om men jag har lixom ingen ork :P Det kommer bli bättre det är jag säker på men just nu är det som det är. Jag kommer fixa tid när jag väl börjar skolan oså. Funderar på att byta bloggportal där man kan blogga via mobilen. Just nu funkar det ju inte på blogg.se fast det var lovat att det skulle komma en app i MARS detta år. Sån bullshit alltså. Får se i höst om det blir byta eller stanna.

Idag har jag börjar packa inför Turkiet resan. Vi åker redan på lördag morgon. Så spännande även om det känns som för kort tid att vara där. Men har skolan som jag inte får missa för mycket där. Nu har ju även min raring Amelia kommit in där och börjar. Nu har jag någon att plugga med och banne mig gymma med!! ;D

Plockat har jag med gjort idag och imorgon blir det att städa och dammsuga och förbereda inför lördagen. Har även kokat plommon marmelad ikväll. Blev 5 små burkar :) Hade fått massa plommon och vi åt massa men orkade inte äta allt och eftersom vi åker bort om 2 dagar så var det smidigt att göra marmelad av det. :) Om en stund ska vi smaka marmeladen, vi väntar bara på att den ska kallna. :)


Om jag inte skriver mer innan resan så hörs vi säkert efteråt igen!! :)

Baka baka liten kaka!

Dagarna bara springer förbi även om jag inte gör ett dyft om dagarna, denna sommar har gått för fort fram. Har inte hunnit allt jag viljat men får väl ta igen det nästa sommar om jag kan. :P Sen sist jag skrev har det inte hänt något alls. Sitter bara hemma och ugglar om dagarna, det är så varmt här så man orkar verkligen inte göra något men imorgon blir det en tripp ner på stan. Ska köpa massa som behövs till semester. Det är ju bara 2 veckor kvar tills Felix och jag åker till Turkiet!!! Härligt! :D

Idag spenderade jag några minuter till att baka. Bakade inte vad som helst utan muffins, dessutom 4 olika sorters muffins. Vanliga(utan bitar i), några med hallon i, några med chockladbitar, och såklart några med äpple&kanel. :D Himla gott, vi provsmakade ganska många idag men många är över så blev att frysa in till i helgen då vi får finbesök från mamma och G och kanske mina bröder, hoppas de kommer alla fyra! :)

Äpple&kanel och vanliga :)

Hallon och chocklad :)



Nu ska jag titta lite på tv, sen läsa sen sova efter det. Ska upp tidigt när jag börjar skolan om 1 och ½ vecka så det är väl lika bra att börja gå upp tidigt imorgon redan. Behöver lite saker till skolan med så tittar väl in på Bokia eller liknande imorgon när jag endå är på stan. :)


Nåja, Ha en fortsatt trevlig kväll/natt på er! :)

Home Sweet Home

Igår kom jag hem från några dagars jobb i Ydrefors och en dag i Kisa. Skönt att vara hemma nu och kunna slappa sista två veckorna innan skolan, det kommer inte bli mer jobb för min del nu. :) Just nu väntar jag på att tvättmaskin ska bli klar så jag kan hänga tvätt och börja städa lite här hemma. Det blir ju tyvärr inget gjort om jag inte är hemma.. ;D  Nåja, sen blir det att laga lite middag, tror jag ska lyxa till det med fläskfile och något gott till det. :) Annars idag har jag inte gjort mer än att planterat om mina smultron. Har massa fina små plantor nu och nu fattas det bara något slags växthus. :)

Börjar bli mer och mer nervös inför skolan nu känner jag, men det kommer bli skitbra det är jag säker på, sen kommer förhoppningsvis en mycket kär vän till mig börja plugga här i lkpg, så skoj verkligen. Ha någon nära att umgås, plugga och kanske gymma med. ;)


Men nu ska jag göra lite nytta tror jag, Cya! :)