Plötsligt händer det

Alice utveckling fortsätter att gå i rasande fart. Denna gång, igår rättare sagt, så började hon gå med sin gåvagn. Innan har hon bara gått längs möbler och har inte visat så mycket intresse alls för vagnen. Men så igår, då vill hon ställa sig upp och tog tag i vagnens handtag eftersom det var närmast. Vagnen i sin tur började samtidigt rulla iväg och Alice började traska efter, förvirrad men glad verkade det som. Vi blev så himla snopna, som många andra gånger, för plötsligt händer det verkligen. Så hela dagen igår övade vi på att gå med vagnen, iallafall så mycket Alice ville gå.




En annan sak som hände igår var att vi lekte tittut på golvet. Jag satt hukad och hon stod framför mig och höll i mina händer och mitt huvud/hår. När jag än en gång sätter händerna för ögonen igen för att strax säga tittut så känner jag hur hon släpper mina händer och jag tänkte att hon satte sig ner. Men ingen duns kom och jag kikar försiktigt efter vad hon gör, då står hon precis framför mig, helt själv utan att hålla sig i. Detta varade bara kanske 5 sekunder för sen sträckte hon sig efter mig och tippade framåt på mig. Men shit vad snopen man blir. Vet inte om det räknas som att stå själv eftersom hon tippar precis efter men det är iallafall en bit påväg dit och det är så spännande. Även om det går för fort.

Nu känns det verkligen som att hon är mer barn än bebis även om hon kommer vara min bebis länge länge till. Läskigt och kul på samma gång. Läskigt för att tiden går så himla fort och denna underbara bebistid snart är över, samtidigt är det superkul när hon växer, lär sig nya saker gång på gång och utvecklas till en egen liten individ men en riktigt stark vilja. ;)


» erika

Duktig liten :)

2014-04-30 // 13:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback