Tråkväder och makeover

Nu kom det här tråkvädret igen och det blir en lugn hemmadag för oss. Jag blir så himla trött och seg vid sånt här väder och jag märker även skillnad på Alice. Sist när det var sånt här väder så var hon trött och ville bara vara i famnen hela tiden och idag är det likadant igen. Så det måste nog bero på vädret. Jag tänker att jag kanske inbillar mig att jag själv blir trött osv men när jag ser att Alice med påverkas så blir jag väldigt säker på att det inte är inbillning.

Igår köpte jag tyg på Ikea till köksstolarna. Har länge tänkt att de ska få sig en makeover och att jag ska klä om dem men har inte tagit tag i det riktigt. Idag är ju en perfekt dag att göra det. Så nu har två av stolarna fått nytt tyg och jag är jättenöjd! :)


Resten av stolarna ska också få nytt tyg under dagen, men det får bli efter Alice sovit. Just nu i skrivande stund sitter jag brevid hennes spjälsäng och hon somnade precis nyss. Så mysigt att sitta och lyssna till hennes små andetag. :)
Vi har nyligen kommit in en rutin där vi inte längre behöver vagga henne till sömns i famnen, nu räcker det att man sitter brevid sängen. Välbehövligt för våra ryggar då hon börjat väga ganska mycket. :)


Det blev riktigt fint! :)

Svar: Tack, vad glad jag blir :)
dottir.webblogg.se

2014-06-03 // 12:16:07
» Marie

Så duktig du är!! Va skönt att det går så bra att söva Alice i sängen nu ♡♡

Svar: Tack fina du! :) ♡
dottir.webblogg.se

2014-06-03 // 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback