Christmas cards in progress

Idag var tanken att jag skulle städa och fixa i hemmet då det inte blivit gjort på ett tag. Men efter helgens äventyr så har jag så fruktansvärt ont i mina fogar och att röra på mig är inte kul alls. Har ont när jag sitter, ligger och står/går så har inte kunnat göra något. Försökte plocka lite men gav upp rätt snabbt igen, vi kom heller inte iväg till affären idag vilket jag egentligen skulle behövt. Fick skrapa fram lite mat från skafferiet som gick an att äta typ, jag är nog lite kräsen av mig. 
Så idag fick det bli stillasittande aktiviteter så som slå in julklappar, spela en stund på surfplattan, leka med dockorna och fota lite bilder till årets julkort. Det gick helt okej, det är ju lite svårt att få en 2,5 åring att inte tappa tålamodet med en tjatig mamma men vi fick ett gäng fina bilder trots allt. Nu kommer det svåra att välja ut 1 av alla bilder som ska bli julkortet. Det är superkul att fota Alice tycker jag och det här med julfoto får mig att tänka på att nästa år, så har jag faktiskt två små knoddar att ta kort på. Två knoddar som har svårt att sitta still, ska bli spännande och se hur det kommer gå!  ;)

 
Just nu sitter Alice i badet och jag sitter på en pall brevid med laptopen och skriver. Alice har varit så mysig idag med sin nya nattlampa från IKEA. Hon har gått runt med den i lägenheten och sagt "tycker om dig" till den och kramat om den. Har tjuvkikat på henne i smyg och man smälter när man ser och hör hur fin hon är mot andra. När vi sen slog in julklappar så blev helt plötsligt nattlampan magsjuk och Alice var så snäll och hämta något att kräkas i och klappade på magen och sa "magen bättre nu". Hon har pysslat om den där lampan ordentligt idag. Känns som hon kommer bli en alldels utmärkt storasyster som kommer pyssla om lillebror/lillasyster en hel del. Längtar som bara den till att få se den där syskonkärleken. :) 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback