Det bästa som finns!

Idag är det alltså jobb som gäller, jag har inte jobbat på 2 veckor nu när jag tänker efter. Känner mig inte jättekry idag, har huvudvärk och alvedon hjälper inte alls. Känns som jag bara har bomull i huvudet just nu. Jobbar 13-21 så jag hoppas verkligen det ska gå bra och att jag pallar hela passet. Har sen igårkväll haft lite ont i nedre delen av magen, vet inte om det är i "huden" eller om det är i livmodern det gör ont. Känns lixom ömt på något sätt, hade så här om dagen också fast på ett annat ställe på magen. 
Imorgon och på måndag har F tagit ledigt från jobbet så vi får en långhelg tillsammans. Ska bli mysigt och vi har saker inplanerade varje dag, bla simhallen och lekland, även lite kalas och spelkväll väntar. Nu är det dessutom bara 3 och ½ vecka kvar till jag går hem på gravidpenning och det ska bli så skönt, att spendera dagarna med Alice är underbart, när jag har ork och inte mår dåligt, då tar tålamodet ofta slut fort. Men hon är bäst och jag vill spendera varje dag med henne! 

Denna bild är från igår, när Alice berätta att hon ville ha tomtegröt till frukost och när vi dukat fram var hon rätt så nöjd. ;) Hon har börjat säga "älskar dig mamma/pappa" och även om hon inte riktigt kanske vet betydelsen är det så mysigt att höra, hon vet ju att det betyder något bra. Värmer i hjärtat när man lägger henne och säger "Godnatt, mamma älskar dig!" och hon svarar tillbaka med samma. Barn måste vara det absolut bästa som finns och snart har vi två stycken knoddar här hemma, kan knappt vänta!
 


Jag brukar säga "god natt älskling" till mina små. Nu har Samantha (2,5 år) börjat säga "go natt päping" och låter så härligt när de säger något sådant. :)

Svar: Ja visst är det härligt! Värmer så, extra kul är det nu när det börjar komma mer spontant utan att man själv behöver säga det först. :) <3
dottir.webblogg.se

2015-11-19 // 12:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback