Första besöket i simhallen

Igår var jag på besök hos barnmorskan igen, ska skriva mer om det i ett annat inlägg. F hade tagit ledigt och efter besöket åkte vi hela familjen till simhallen. Det var första gången för Alice, vi kom aldrig iväg på babysim när hon var bebis tråkigt nog. Hon tyckte det var superkul, både att bada i plaskdelen för de mindre barnen men även att få följa med mamma och pappa ut i de stora bassängerna några varv. Där det bubblade var det extra spännande och både läskigt och fascinerande på samma gång. Vi har sagt att vi ska åka dit flera gånger nu innan bebis kommer, för att få lite tid med henne för sen kan det kanske dröja ett tag innan man åker hela familjen igen med en nyfödd liten. 
Efter 3 timmar så bestämde vi att det fick räcka med badande men Alice skulle säkert kunnat plaska runt ett bra tag till om jag får gissa, hon ville inte följa med hem. Att duscha efteråt (och innan) var heller ingen hit alls tyckte hon och det var skönt att det inte var så mycket folk alls igår, just för att det var första gången och allt var nytt. Efter simhallen gick vi och åt på Mac Donalds, det gjorde jag alltid med mina föräldrar när jag var liten kommer jag ihåg, så för mig tillhör det på något sätt. Väl hemma så var det en trött tjej som somnade för natten väldigt snabbt. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback