Välkommen vecka 27!

Mamman
När tog du/ni er sist tid till att leka? Vi slutar inte att leka bara för att vi blir äldre, men vi åldras för att vi slutar att leka, sägs det. Övningar kan också vara lek. Det finns många kurser och övningar att göra som förberedelse inför förlossningen. Man blir starkare både kroppsligt och mentalt inför det maratonlopp som komma skall. Gör dem tillsammans!

Barnet
I början av denna vecka är fostret 24 veckor gammalt. Hjärnvågor och sinnen är aktiverade och hjärnans vindlingar blir synliga. Nu reagerar fostret på ljus från världen utanför. Ryggraden består nu av 33 kotor, 150 leder och 1000 senor. Om ungefär en månad börjar en ny aktiv period för fostret när det växer snabbt och lägger på sig vikt.

Vikt: 900 g 
CRL: 22,5 cm 
Full längd: 31 cm
 
Såhär känner jag
Igår var det dags för ny vecka ännu en gång, tiden går så fort nu. Senaste dagarna har den där extrema tröttheten jag haft släppt så nu är jag inte alls lika trött på kvällen, skönt! Annars är allt som  vanligt skulle jag säga förutom att jag nu börjat få ont under revbensbågen när vi sitter/halvligger i soffan på kvällen, antar att det är organ eller nerver som trycks upp eller hamnar lite i kläm. Det ger med sig om jag ändrar ställning eller ställer mig upp en stund, dock lite obehagligt bara.
Bebis i magen har vissa lugnar dagar och vissa väldigt aktiva dagar där det är gympa från morgon till kväll. Så mysigt och nu kan man känna en fot eller hand komma utstickandes lite här och var. Bebis börjar bli stor nu. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback