DIY - Fjäderlampa

Nu när F inte är hemma så känns det jätteensamt och jobbigt. När han rest bort tidigare så har det int varit några problem men nu känns det jättejobbigt. Hela dagen fram tills Alice lägger sig för natten går bra, har massa att göra och Alice vill leka. Men på kvällen när hon somnat och jag sitter själv i soffan så kommer ensamheten smygandes och jag känner mig ledsen. Vill inte vara ensam alls, speciellt inte lägga mig själv i en tom säng och inte ha någon att sova brevid. 

Igårkväll fyllde jag kvällen med Det okända, Paradise Hotel och lite pyssel. Hade köpt en papperslampa och några fjäderboa som jag tänkte knåpa ihop till en taklampa till sovrummet. Har sett sånna där fjäderlampor i lampaffärer och på nätet men de är ju så himla dyra och jag är snål, haha. Så jag bestämde mig för att göra min egen efter att ha sett en annan som gjort en liknande. Trodde det skulle bli alldeles för pyssligt och jobbigt men det gick snabbt, tog 1 och ½ timme bara. Hade räknat med flera kvällar, vad ska jag nu göra de andra kommande kvällarna?! 

Är iallafall väldigt nöjd över resultatet och framförallt över kostnaden, strax under 200 kr kostade allt sammanlagt inklusive frakt. Nu är den på plats i sovrummet och det ser supermysigt ut. Kan kanppt vänta tills ikväll för att se hur det ser ut i mörkret. I lampan har jag en LED-lampa så att det inte ska bli varmt. :)


Allt som behövdes var:
• Papperslampa (min är från IKEA)
• Upphäng (om man inte har det) 
• Limpistol + limsticks
• Fjäderboa (jag hade 8 st)
 


ÅH, vet precis hur det är då ens partner är bortrest sådär. Min var ju i somras borta totalt 6 veckor (en vecka i taget) på olika jobb. Så.. Vet den känslan av ensamhet då man lagt sig, för det är ju då det är som jobbigast. Denna sommar som kommer blir det dessutom troligtvis dubbelt så många veckor hemifrån för hans del. Kul för han men.. jobbigt för mig på nätterna (och intensivt på dagarna med tre barn.. :p)

2015-10-15 // 11:22:55

ÅH, vet precis hur det är då ens partner är bortrest sådär. Min var ju i somras borta totalt 6 veckor (en vecka i taget) på olika jobb. Så.. Vet den känslan av ensamhet då man lagt sig, för det är ju då det är som jobbigast. Denna sommar som kommer blir det dessutom troligtvis dubbelt så många veckor hemifrån för hans del. Kul för han men.. jobbigt för mig på nätterna (och intensivt på dagarna med tre barn.. :p)

2015-10-15 // 11:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback