Besöket hos sjukgymnasten

Igår var jag hos sjukgymnasten men var alldels för trött för att skriva igårkväll efter Alice hade somnat. Besöket gick okej, varken bra eller dåligt. Jag berätta hur och var jag hade ont osv. Hon tyckte absolut det lät som att det var fogen som bråkade med mig. Men sen på undersökningen, vilket var en massa olika rörelser jag fick göra, så kunde hon inte hitta någon bäckensmärta på mig alls. Jag fick tips och råd att tänka på i vardagen och sen ett papper med massa olika övningar jag kan göra. Ska försöka prova på dessa 2-3 gånger i veckan och se om det hjälper.  Jag fick även prova ett bälte, precis ett sånt jag hade sen jag vänta alice men knappt använde, som jag sen sålde dumt nog. Det kändes skönt runt höften så jag får köpa ett nytt sånt och ge det en chans.  

Det här var typ allt som sades, jag skulle få komma på vattengympa men eftersom hon inte kunde hitta nån bäckensmärta på mig så fick jag ingen plats där tråkigt nog. Hade sett fram emot den där vattengympan men jag förstår att de med mer bäckensmärta går före då den vattengympan är just för sånt. Blir det värre med min ska jag ringa tillbaka, men får ge det några veckor nu med övningar och bälte osv. 

Det som var så fånigt var att igår hade jag en "bra" dag. Hade suttit hemma och kunnat vila inför besöket och hade inte jätteont när jag gick dit. Efter besöket så gick jag och Alice på stan några timmar tills F slutade jobbet. De där timmarna gjorde inte gott för bäckenet. Redan igårkväll kände jag av hur smärtan kom smygandes och imorse hade jag inte ens gått upp men kunde känna hur ont det gjorde när jag vände mig. Några av de rörelser jag gjorde igår hos sjukgymnasten kan jag inte göra idag utan att det gör ont. Det är en dag som denna jag egentligen skulle ha gått till henne..

Så idag är jag hemma. Sjukanmälde mig men hade ett möte på förmiddagen och Alice fick vara på dagis under tiden. De få korta sträckor jag gått idag, till dagis, till bussen, till mötet osv, de sträckorna har gjort riktigt ont att gå och jag känner att jag bara vaggar fram. Just nu väntar jag på att Alice ska somna så jag kan få vila en stund jag med. Sen hoppas jag att jag orkar gå ut en stund med Alice i det fina höstvädret, kanske hoppa lite i alla vattenpölar. Inte jag men Alice får hoppa bäst hon vill iallafall. :) 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback