Spänner och drar

De veckor när jag inte jobbar helg, så är fredagen typ den bästa dagen. Det är så skönt att sluta jobbet, komma hem och veta att man inte behöver göra ett dugg om man inte vill de kommande dagarna. Inga måsten alls! Sen är ju söndagar också en favoritdag fast det är sista dagen på helgen. På söndagar byter vi nämligen vecka. :)

Har haft riktigt om i fogen fram sen jag vakna imorse och det har känts som jag vaggat runt på jobbet som en pingvin hela dagen. Känns riktigt bra att jag ska till sjukgymnasten på tisdag för att få lite tips och råd. Vissa dagar känns det inte så farligt men vissa är hemska redan när jag sätter mig upp i sängen på morgonen. Hoppas jag kommer kunna jobba fram till december.

En annan sak jag känt av idag är att det spänt och dragit i nedre delen av magen, precis ovanför blygdbenet. Det har inte gjort ont direkt men har varit obehagligt och nästan så det känts ömt. Det kommer när jag går bara dessutom. Vet inte om de är sammadragningar eller inte, det känns ju hela tiden när jag går. Det känns lixom lite tungt också, det är som om jag vill lyfta upp magen med ena handen för att underlätta. Kanske någon känner igen sig och vet varför det blir så?  Jag ska till min barnmorska nästa vecka med som tur är. Annars är första besöket/kontrollen i v 25, det är långt dit. 


Nu är dottern i säng, och vi vuxna ska väl slå igång någon film eller serie strax så vi hinner titta på något innan jag däckar. Har köpt hem bl.a lite godis till ikväll, behöver jag säga att en av mina cravings denna gång är lakrits? ;)
Såååå gott!

Hoppas ni alla får en trevlig fredagkväll! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback