BM-besök v 35 + 37!

Missade att skriva när jag var hos BM sist så skriver om dessa två nu. Allt har sett jättebra ut hos BM och bebis mår bra där inne verkar det som. Dock nu i vecka 37 visade det säg att bebis hade vänt på sig och lagt sig med fötter och rumpan ner och huvudet upp. Snacka om snopet!  

Kvällen innan hade jag känt massa tryck och ilningar i bäckenet och var så säker på att bebis sjunkit ner ännu mer, kanske till och med fixerat sig. Men det jag kände var bebis som tog sig loss och snurrade på sig. 
BM bokade in ett ultraljud och ett vändningsförsök igår (torsdag). Dock behövde vi bara göra ultraljudet, bebis hade vänt sig själv! Fatta vilken lättnad då jag varit så nervös inför vändningen. Men hade samtidigt ställt in mig på vändning och att den skulle misslyckas och att vi skulle få göra ett planerat snitt, och även varit nöjda med det tillslut fast att jag helst ville föda vaginalt. Nu när det inte alls blev så så känns det istället konstigt, hade ju lixom blivit nöjda med tanken om snitt. Är förstås superglad att jag får föda vaginalt eftersom jag längtat efter det hela graviditeten, men känns ändå konstigt. :)

Så fort bebis börjar böka där inne nu så tror jag att den vänder på sig, varje gång. Lite jobbig känsla och hoppas det ska släppa. Nästa besök är 1 och ½ vecka innan beräknat och jag hoppas verkligen bebis ligger kvar med huvudet då. Peppar peppar! 


21/09 - (19+1) Blodtryck: 100/55, SF-mått: - - , Hjärtslag: 145, Järn: 127.

20/10 - (23+2) Blodtryck: 90 / 60, SF-mått: 23, Hjärtslag: 137, Järn: 121.
23/11 - (28+1) Blodtryck: 110/60, SF-mått: 27, Hjärtslag: 140, Järn: 123.
14/12 - (31+1) Blodtryck: 90 / 60, SF-mått: 30, Hjärtslag: 143, Järn: - - - , Ruckbar, huvudet ner 
05/01 - (34+2) Blodtryck: 110/55, SF-mått: 32, Hjärtslag: 150, Järn: - - - , Ruckbar, huvudet ner
19/01 - (36+2) Blodtryck: 100/60, SF-mått: 34, Hjärtslag: 148, Järn: - - - , Ruckbar, Säte
02/02 - 


Bebis följer sin systers kurva på pricken, näst intill iallafall. Dock beräknas denna lilla bli större. :) 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback