Sammandragningar

Har sen igår haft sammandragningar till och från under dagarna. Igår tänkte jag inte så mycket på det men idag har jag lagt märke till det mer och blev nojjig först. Har läst att det är normalt att ha det, att livmodern förbereder sig typ inför vad som komma skall så kände att det nog är lungt. Men nu börjar nojandet igen när jag tycker att det ibland händer ofta under dagen. Sammandragningarna gör oftast inte ont (bara någon enstaka som gjort lite ont) utan jag känner mer obehag. Hela magen spänner och drar samt blir stenhård.

Ni som haft eller också har sammadragningar, hur har det känts för er och hur ofta har ni fått sammandragningar om dagarna?



Hej!
Jag har sammandragningar lite nu och då, känns precis som du beskriver det.. Har haft det typ sen vecka 8, så tror inte att det är någon fara för dig!!
Mvh Anjerska89

Svar: Hej. Tack för ditt svar, vad tidigt du började få dina. Som du säger så är det nog ingen fara. :)
dottir.webblogg.se

2013-03-23 // 20:57:39

Min BM sa att upp till 20 sammandragningar under 1 dag är normal nu från v.27 typ!
Så länge dom inte är regelbundna,försvinner under vila och inte gör superont så är det helt normalt :)
Jag får sammandragningar så fort jag gör nått nu :S Typ gå från bilen eller dammsuga gör att magen blir stenhård:/

Svar: Okej, Känns skönt att höra att det är normalt med upp till så många om dagen. Mina försvinner så fort jag sätter mig ner i soffan och inte rör mig och de gör heller inte ont så kanske ska känna mig lugn. :)Usch, ja det är inte så kul med dessa sammandragningar. :/
dottir.webblogg.se

2013-03-23 // 21:22:37

Jag kan få det när jag jobbar, eller är hemma och springer omkring i lägenheten, men dom försvinner så fort jag sätter mig ner, precis som du :) Har inte haft några som gjort ont, men tycker det är obehagligt :)

Svar: Skönt att höra att det inte bara är jag som upplever det såhär, även om det är tråkigt att du med gör det, det är ju som sagt obehagligt. :)
dottir.webblogg.se

2013-03-24 // 13:30:52

Okej ne då kan du vara helt lugtn :)
Det är livmoder som börjar träa upp sig inför framtida förlossning :)

Svar: Skönt att höra. Tack så mycket för ditt svar. Känner mig mycket lugnare nu. :)
dottir.webblogg.se

2013-03-24 // 15:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback