Vardagen går i ett

Sist jag försökte blogga hade jag skrivit ett långt inlägg, om vad kommer jag inte riktigt ihåg, men sen råka jag komma emot bakåtknappen och allt försvann. Sådär lagom kul så jag inte har haft nån lust alls att skriva något inlägg på ett tag. 

Här hemma går allt i ett i våran vardag. Jag har börjat komma in i jobbet och jobba 3-4 dagar i veckan än så länge. Ganska skönt att börja trappa upp det lite smått inför sommaren. Nästa vecka börjar mitt sommarvik och sen jobbar jag 8 veckor framåt innan vi tar lite semester. Kanske skrivit det tidigare men är glad att jag började för 1 månad sen så jag har lite mer koll. Alice kommer gå på dagis hela sommaren men bara ca 3 dagar i veckan, ibland mer ibland mindre. Jag jobbar minst hälften helger och mycket kvällar.  

Alice då, hon utvecklas för fullt. Det dyker upp nya ord varje dag och senaste tiden har även korta meningar kommit fram. Henne mun går verkligen i ett ibland och det är så roligt att höra. Hon är väldigt aktiv med, jag blir förvånad hur en sån liten människa kan ha så mycket energi. Vissa dagar har hon inte tid att sova middag, speciellt de dagar hon går på dagis. Svårt att varva ner när det finns så mycket skoj att göra runt omkring kanske. Fantastisk känsla att se sitt barn utvecklas och växa upp. :)


Den där känslan...

...när man skrivit ett långt inlägg och av misstag kommer mot bakåt knappen och allt försvinner.. Suck!