Första Advent

Började denna dag med att tända första ljuset i adventsljusstaken och äta lite frukost. Älskar tända ljus, det blir sån mysig stämning. :)

Strax efter kl 12.00 kom min kära familj på besök. De hjälpte mig med lägenheten lite, att borra i betongväggarna och att få upp gardinstångarna? på de väggarna efteråt. Vi passade även på att fika lite weinerbröd när de kom. Min älskade mamma tog med sin symaskin och hjälpte mig att sy gardinerna som ska upp. Önskar mig en egen symaskin i julklapp nu! :) Gardinerna blev superbra och nu är det riktigt mysigt, speciellt i köket med julgardinerna! :) Satte även upp och tände ljusstakar och julstjärnor som står i alla fönster, sååå mysigt, älskar allt som har med julen att göra, speciellt all ljus! :)



Lagade även lite middag till dem idag, blev fläskfilé, hemmagjord klyftpotatis och lite rödvinsås till det. Smarrigt som attan! Och efteråt fick jag lite hjälp med disken och sen så fortsatte vi med allt fixande i lägenheten. Vi avslutade kvällen med att spela lite Wii. Först spelade jag MarioCart med mina kära bröder, sen bytte vi till Wii Sports och Mamma och Goran var med och provade. Roligaste var lätt när jag och Alex körde boxning mot varandra. Åh vad vi skrattade. :D ♥

Efter de åkte hem började det blåsa på som attan, grejer utanför dörren flög iväg och jag fick knappt upp dörren när jag skulle ut och hämta. Började susa och låta överallt i fönster och dörr. Ringde snabbt för att kolla så att resan hem gick bra för dem vilket den gjorde. :)  Hoppas även att stormen lägger sig tills imorgon och att älsklings flyg inte blir inställt eller försenat, saknar honom massa nu!




Har med andra ord haft en riktigt trevlig första advent, den bästa tror jag också! :)
Hoppas ni andra har haft det lika trevligt som jag! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback