Lågkalori pizza

Igår lyxade vi till det lite och gjorde hemmagjord pizza. Denna gång gjorde vi inte degen själva eller köpte färdig deg. Istället köpte vi mini tortillas och hade som botten. Det blev riktigt gott faktiskt måste jag säga. Jag är inte jätteförtjust i degen i vanliga fall ändå, vill åt allt det smarriga ovanpå så dessa bröd passa mig bra. :)
Vad som mer är bra är att det inte alls är mycket kalorier per bröd, och beroende på vad man har på kan man faktiskt få en god pizza med lite kalorier.

Vi köpte våra bröd från Santa Maria, det märket har även pizzabröd men de har jag inte provat än. Jag hade på chilisås, lök, tomat, rökt skinka, ananas och Light ost på mina pizzor och per styck så blev det endast 175 kcal. Jag åt två stycken till middag och det blev sammanlagt 350 kcal, det är ju nästan ingenting. Jag själv tycker det är lite för att vara pizza, vill inte veta hur mycket det är i samma mängd pizzeriapizza. :P

Så tips till er som vill ha pizza men inte vill äta onyttigt, prova tortillabröd som botten. :)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback