Vecka 15

Bebis
Stor som ett äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan, nu väger bebisen 50 g och är 9 till 10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare. Bebisen kan suga på tummen och är i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.

Du
Det börjar synas på en del att de är gravida. Eftersom bebisen tar kalcium från dig behöver du få dig lite extra, finns bla i mjölkprodukter. En del kvinnor känner svartsjuka, drömmer mardrömmar och är otrygga. Tala med din partner om hur du känner dig så att han/hon på bästa sätt kan finnas som ett stöd.
 
 
Så här känner jag
Illamående är fortfarande kvar och jag kramar toan då och då när jag går upp på morgonen. Haft väldigt mycket huvudvärk senaste dagarna, kommer sent på kvällarna oftast. Med magen har det inte hänt så mycket, det står still känns det som. Är inte alls trött om dagarna, går upp runt kl 10 och lägger mig sedan mellan 02-03 på natten. Måste verkligen vända dygnet tillbaka innan skolan börjar! Annars mår jag faktiskt hyffsat bra känner jag.
Nu är det bara 6 månader kvar! :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback