Vecka 17

Bebis
Bebisen är 11 till 12 cm lång och väger 100 g. Bebisen är lika stor som en kupad hand. Bebisen samlar på sig fett, viktigt för att kunna hålla värmen efter födseln och lagrar näring.

 
Du
Viktökning 2,5 till 4,5 kg, mer eller mindre. Livmodern har en ovalform. Du kanske är hungrigare än vanligt, ät när du är hungrig men tänk på vad du stoppar i dig.

 

Såhär känner jag
I stort sätt alla symtom har lagt sig, mår inte illa längre, huvudvärken har blivit bättre om dagarna, lite lite molvärk finns kvar men det växer ju för fullt där inne så. Känns som att det är nu man får börja må bra igen.
Har inte börjat känna bebis än utan väntar otåligt fortfarande. Är hungrig HELA tiden och äter ofta. Men har som tur inte gått upp mycket i vikt. Sen inskrivningen i vecka 10 har jag gått upp 0,5 kilo och sen innan jag blev gravid har jag gått upp runt 3 - 3,5 kilo bara. :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback