Storkok innan förlossningen

Sitter och funderar lite på att göra dtorkok av olika rätter och sen frysa in som matlådor. Detta innan förlossningen för att underlätta vardagen sen när pappadagarna är slut osv.
Ska köpa lite matlådor så det finns hemma, antingen engångs eller vanliga. Beror på vad de finns för några att köpa och hur stora/små de är. Ska nog även baka lite och frysa in så man kan ta fram vid de kommande besöken. :)

De rätter jag har som förslag just nu är:
Tacogratäng
Flygande Jacob
Pasta och köttfärssås
Pasta och köttbullar i tomatsås
Pasta carbonara (som jag aldrig lagat innan :p)
Biffar

Som fika får det bli bullar och minismulpajer av olika slag(rabarber, bär osv) samt några kakor. :)


Har ni fler förslag på olika rätter/fika så tackar jag och tar emot så gärna! :)



» Nina

Jag har också funderat på storkok. Har hittills två portioner köttsoppa o två portioner kötbullar som lämnat när vi lagat mat.

Svar: Det känns som att det underlättar en hel del att ha matlådor i frysen tycker jag. Soppa verkar bra med, ska nog lägga till det på min lista. :)
dottir.webblogg.se

2013-05-08 // 09:10:38

Jag har ett recept på en smidig kycklinggryta om du är intresserad?

2013-05-09 // 20:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback