Vecka 32

Bebis
Bebisen väger ca 1800 g och är 42 cm lång. Det går att utläsa om bebisen sover eller är vaken genom att mäta skillnader i hjärnaktiviteten.
 

Du
Livmoderns mått är ungefär 30 till 32 cm. Det går att känna livmoderns topp ca 12 cm ovanför naveln. Dags att börja kolhydratladda. Från vecka 32 träffar du barnmorskan varannan vecka. Nu kan det vara dags att anmäla dig till föräldrarkursen om någon sådan erbjuds.
 
 
Såhär känner jag
Det har inte hänt så mycket sen förra veckan, är fortfarande lite trött MEN jag har hittat ett sätt som fungerar för mig ang järntabletterna. Nämligen att ta de innan jag går och lägger mig, funkar jättebra. :) Börjar dock få mer och mer ont i fogarna men inte så att det påverkar min vardag speciellt mycket mer än att det tar lite längre tid att gå till t.ex affären osv. Känner mig väldigt tung också, eller magen rättare sagt känns tung och det trycker lite mer neråt. Kanske har hon vänt sig med huvudet ner? kanske fixerat sig?
Den här månaden ska vi även på två stycken "föräldraföreläsningar", den ena om förlossningen och smärtlindring, den andra om BB, tiden efteråt och amningen. Ska bli väldigt intressant. :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback