Dekorationer

Var förbi kyrkan idag för att kolla hur det såg ut i lokalen som vi ska ha dopfikat i. En liten mysig lokal var det och borden var i princip som jag hade hoppats på. Långa med många stolar. Var rädd att det skulle vara runda bord, gillar inte riktigt det nämligen. Så ikväll har jag äntligen beställt hem dekorationer till dopet, bordsdekorationer rättare sagt. Ljushållare är även klara och står och väntar. Kommer bli riktigt fint och mysigt, hoppas jag! I mitt huvud så är det de iallafall. Haha! :)

Annars idag var vi på öppna förskolan. Var där ganska tidigt och stannade till en stund innan de stängde. Skönt att komma iväg lite. Idag hann vi till sångstunden dessutom. Den har vi alltid missat annars eller kommit mitt i. Alice tyckte det var störtkul så den ska vi hinna till flera gånger. :)

Just nu ligger hon och sussar för fullt inne i vaggan, det är så otroligt skönt nu när hon kan sova själv om dagarna även om hon fortfarande somnar i min famn och jag får lägga ner henne i vagga/säng. Har nog inte skrivit ut det på bloggen men Alice sover två pass under dagarna, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Både de passen sover hon antingen i vaggan i vårat sovrum. eller spjälsängen i hennes rum, och helt själv. Får gå in ibland och sätta i nappen och buffa lite på rumpan men inte så ofta. Trodde aldrig att jag skulle få såhär fria händer, hade ställt in mig på att hon skulle sova i min famn tills hon blev tonåring. Men tji fick jag, och fortare än jag trodde. :)



Hej!
Måste ju först gratulera till din dotter. Hon är precis på dagen en månad yngre än min. Och vi båda verkar vara i full färd med dop-planeringen för våra döttrar.
Jag hittade hit genom en bild på Google. Satt nämligen och sökte inspiration och då hittade jag din fantastiska ljuslykta. Så jag tog mig faktiskt friheten att härma den ;) Igår kväll pysslade jag ihop 12 stycken och har nu sex kvar att göra samt några vaser :)
När är tanken att ni ska döpa eran lilla skrutt?
Kram

Svar: Hej! Vad kul att jag kunde inspirera dig ang lyktorna. De är ju inte alls svåra eller jobbiga att göra och de blir ju så söta! :) Vi ska döpa Alice den 30e november så det är lite mindre än 3 veckor kvar nu, tiden går så fort! När ska ni döpa eran flicka? :) Kram
dottir.webblogg.se

2013-11-11 // 18:25:06

Nej det var ju superlätt. Använde lite "scrapbooking"tejp till hjälp. Annars var det lite svart att få banden på plats.
Vi ska ha dop nästa lördag (23/11) och har inte kommit långt alls i planeringen. Börjar få lite smått panik. Och imorgon kommer våran solist och vill se vilka låtar vi valt. Kruxet är bara att vi inte valt några ännu, eller en låt är klar men den andra?! Det finns ju så många fina.

Svar: Smart! :) Ah då är det inte långt kvar nu alltså, vad kul! :) Förstår dock paniken inför låtvalet men det fixar ni ska du se! :)
dottir.webblogg.se

2013-11-11 // 19:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback