Stora tjejen!

Känner mig så dålig på att blogga nu, men har inte tid eller ork för det mesta. F är borta 10 timmar de dagar han jobbar och på kvällen är jag så trött så jag orkar inte. Vill ju så gärna blogga och dela med mig av våran vardag så mycket som det går utan att det tar ifrån mig tid med Alice.

Alice är nu två månader och utvecklas så mycket för varje vecka som går. Hon tittar, pratar och ler för fullt om dagarna och när hon är på sånt bra humör kan jag ligga hur länge som helst och bara titta på henne. Hon gillar pappa så mycket, kanske inte att sitta i hans famn lika mycket som i mammas men varje gång hon ser honom och han pratar med henne skiner hon upp som en sol. Kan lova att mammahjärtat smälter när jag ser det. :)

Här om dagen var vi på BVC på tvåmånaderskontroll. Allt såg fint ut och Alice vägde 5.5kg och är 60 cm lång, stora tjejen nu! Inte konstigt att jag tyckt att 56 varit litet ett tag. Så nu har vi gått över till 62 kläderna, ska bli spännande att se hur länge hon kan använda dem. ;)

Just nu ligger jag i sängen och ska strax sova. Har haft ont i halsen och huvudet sen imorse och det sitter fortfarande i. Hoppas det inte blir värre och att jag inte smittar Alice med nån förkylning. Hon har det redan lite jobbigt med magont på eftermiddagarna. :/




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback