Kalashelg och förkylning

Här hemma har vi sjukstuga i helgen. Både Alice och jag har blivit ordentligt förkylda efter första veckan på förskolan. Visste att det bara var en tidsfråga innan det skulle ske man hade inte räknat med första veckan. Imorgon är det dock dags för förskolan igen, även denna dag(och hela veckan) helt utan mamma.
I fredags gick det jättebra att vara där utan mamma, hon var lite ledsen precis när jag gick men det gick över efter en stund. Dock är Alice väldigt snabb och har ofta bråttom så hon hade lyckats ramla in i en hylla och fått sig ett litet märke i pannan. Typiskt första dagen. :P

Igår trotsade vi förkylningen och gick på 3 års kalas, det var Alice pappas kusin som fyllt år. En riktigt trevlig dag med mat, fika och massa bus utomhus i det underbara sommarvädret. Tänk att vi har sånt här fint väder nu! Jag fick till och med en liten bränna. ;)

 
Även om vi är förkylda och eländiga så har helgen varit riktigt bra. Idag var vi även på stan en sväng och kollade runt lite innan det stängde. Passade på att gå till panduro för att köpa lite garn och nålar för att börja virka. Efter att ha fått mycket inspiration från fina Sandra, så tänkte jag försöka mig på det jag med. Ska bli intressant att se om tålamodet räcker till. ;)

Hoppas ni alla haft en riktigt mysig helg! ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback