5:2

Gick extra tidigt idag för att hinna göra mig och Alice iordning inför dagen, och jag är såååå trött just nu. Jag skulle ha ett möte (som inte blev av för min del) och Alice skulle till förskolan tidigare av den anledningen. Men eftersom det inte blev av lämnade jag Alice nu vid den tiden hon brukar gå istället och jag är fortfarande kvar hemma och äter lunch, om man nu kan kalla det för det. Äter en måltidsbar från Nutrilett. 

Förra måndagen började jag med 5:2 diet, känner att jag vill tappa några kilon innan sommaren. Har redan gått ner alla gravidkilon men har lite till jag vill få bort. Hittills har det gått jättebra, Fastedagarna är de jobbiga tycker jag, de andra dagarna är inte så jobbiga. De ser nästan ut som dagarna innan 5:2 bara att jag skippar kolhydrater helt nu, vilket är ganska skönt.
Räknar kalorier göra jag också, för att hålla kolla så att det inte blir för mycket men inte heller för lite, jag ska ju inte svälta mig själv. Dock skriver jag inte ner hur mycket jag ätit (vilket jag gjort innan) utan har det i huvudet och är inte så noga med att det ska vara prick 500 kcal på fastedagarna. Ibland kan det vara runt 450 och ibland kan det vara 550. Allt jämnar ut sig i slutänden. 

Som sagt har det gått jättebra än så länge, första veckan tappar man mycket vätska och kilon försvinner ett efter ett. Är dock beredd på att det kan stanna upp också, det brukar det alltid göra förr eller senare. När jag kört nån månad kan jag lägga in hur resultatet ser ut. Ska bli spännande, tycker jag.. ;P

Skulle gärna lägga mig och sova, men snart är det dags för jobb!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback